Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; news_yandex_ru has a deprecated constructor in /home/cafe6707/public_html/wp-content/plugins/news-yandex-ru/news-yandex-ru.php on line 17
Bahreyn'in tek bağımsız gazetesi, bakanlık kararıyla kapatıldı | caferiâlimler
Congratulations, you just completed Horizontal Scrolling Announcement plugin installation.
CAFERİ ALİMLER BİRLİĞİ (CABİR)’DEN KAMUOYUNA RAMAZAN AYI DUYURUSU

CAFERİ ALİMLER BİRLİĞİ (CABİR)’DEN KAMUOYUNA RAMAZAN AYI DUYURUSU

Gazze’de bir Filistin’li daha şehit edildi

Gazze’de bir Filistin’li daha şehit edildi

Gazze Günü; 14 yıl kuşatmanın ardından

Gazze Günü; 14 yıl kuşatmanın ardından

Yemen’de onlarca Suudi işbirlikçi öldürüldü

Yemen’de onlarca Suudi işbirlikçi öldürüldü

Yarın Tahran Cuma Namazı’nı İslam İnkılabı Rehberi kıldıracak

Yarın Tahran Cuma Namazı’nı İslam İnkılabı Rehberi kıldıracak

Bahreyn’in tek bağımsız gazetesi, bakanlık kararıyla kapatıldı
Bahreyn’in tek bağımsız gazetesi, bakanlık kararıyla kapatıldı

Basra Körfezi’ndeki Arap ülkelerinden Bahreyn’de, bir haberde kullanılan ifadeler nedeniyle el-Wasat adlı gazetenin kapatılması hükmü verildi.

Bahreyn’de, ülkenin tek bağımsız gazetesi olan el-Wasat, yaptığı haberlerde ‘kardeş Arap ülkesine hakaret ettiği’ gerekçesiyle süresiz olarak kapatıldı. Kapatılmaya sebep haberlerin, Fas’ta bir kasabada yolsuzluk ve kötü ekonomik koşulların protesto edilmesine ilişkin olduğu belirtiliyor.

Basra Körfezi’ndeki Arap ülkelerinden Bahreyn’de, bir haberde kullanılan ifadeler nedeniyle el-Wasat adlı gazetenin kapatılması hükmü verildi.

 

Bahreyn’in devlete bağlı haber ajansı BNA’nın aktardığına göre bu karar, gazetenin bu yıl içinde aldığı ikinci ceza oldu. Çoğunlukla Bahreyn’deki Şii mezhebine bağlı halk tarafından takip edilen gazete, geçen yıldan beri iktidarın hedefindeydi.

‘TOPLUMDA AYRILIĞA YOL AÇAN YAYIN YAPMAK’

Bahreyn Bilgi İşleri Bakanı Ali bin Muhammed el-Rumaihi, el-Wasat gazetesinin basılmasının ve dağıtılmasının ikinci bir emre kadar yasaklandığını açıkladı. Bakan’ın açıklamasında kapatma kararına gerekçe olarak, “Toplumda ayrılığa yol açan ve Bahreyn Krallığı’nın diğer ülkelere karşı ilişkilerini olumsuz etkileyen yayınlarda ısrar etmesi” gösterildi.

el-Rumaihi, bir Arap ülkesine hakaret eden köşe yazısı nedeniyle bu kararın verildiğini belirtirken, söz konusu Arap ülkesinin hangisi olduğu ya da diğer detaylar konusunda açıklama yapmadı.

el-Wasat

2002 yılında Bahreyn kralının aldığı yeni reformlardan sonra ülkede kurulan ilk özel gazete ünvanını taşımaktadır.

Daha önce ülkede sadece 2 devlet gazetesi yayın yapmaktayken, reformların arkasından gelen tepkilerde özel teşebbüsün yayın hayatına geçen ilk gazetesi olarak ülke tarihine geçti.

Gazete ülkenin en yüksek tirajlı gazetesi olma özelliğinide elinde bulundurmaktadır.

2016 yılı itibarı ile günlük tirajı 380.000 adettir. Arapça yayın yapan gazetenin yine aynı medya grubunda ingilizce versiyonuda yayınlanmaktadır.

Ayrıca Al Wasat gazetesi 2010 yılında ortadoğunun en çok ziyaret edilen  ( ilk 15, online versiyon ) gazete web sitelerinden biri olmuştur.

2012 yılında pan-arap araştırma merkezi tarafından ülkenin en popüler en yüksek tirajlı ve en çok okunan gazetesi ünvanıda verildi.

Zaman zaman hükümetide eleştirebilen, günlük siyasi, politika, güncel, kültürel, spor, aktüel, magazin konularında yayın yapan gazete yayıncı kuruluşu bugun, bahreynin en büyük medya kuruluşu olmuştur.

  • Etiketler
  • Yorumla
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz